ESIS bestaat uit verschillende modules, die apart maar ook geïntegreerd te gebruiken zijn. Daarnaast staat ESIS altijd open voor samenwerking met andere applicaties (denk aan de koppeling met inmiddels 10 verschillende Ouderportalen of onlangs een samenwerking op het gebied van portfolio (www.Mijnrapportfolio.nl). Daarnaast kunnen veel verschillende kenmerken van de leerling worden geregistreerd. Welke kenmerken worden geregistreerd, is afhankelijk van de wensen van de gebruiker (de school).
ESIS-A
Naast de wettelijke verplichtingen waar een LAS aan moet voldoen, biedt ESIS ook maximale flexiblitiet in de inrichting. Bijvoorbeeld op het gebied van authoriseren van gebruikers (rollen en rechten die erg AVG-proof zijn) of het kunnen registreren van "vrije velden" die voor een school erg van belang kunnen zijn. Of leerlingen in diverse groepen kunnen indelen (Basisgroep, Instructie, Overige-groep). Hierdoor wordt het zeer eenvoudig om andere functionaliteiten zeer efficient en effectief in te zetten. Denk aan voor een school: zelf te bepalen vormingsgeieden en hier een groepsoverzicht opstellen en het bijbhorende groepsplan).
ESIS-B
ESIS-B is het leerlingdossier van een kind. Hierin is de hele schoolloopbaan terug te vinden. Het leerlingdossier is dan ook het onderdeel waar zowel de leerkracht als de ib’er veelvuldig mee werkt. Maar ESIS-B is ook de module waar alle toetsen ingevoerd worden (of via de DULT-koppleling naar ESIS-B automatisch worden gevuld) en waar de voortgang van diverse groepen door de jaren heen gevolgd wordt.
Eigenaar/ontwikkelaar | Rovict B.V. |
Ontwikkeld in | De eerste versie van ESIS (DOS) komt uit de jaren '80. In de jaren '90 is deze veranderd naar (WINDOWS) en de webbased versie is vanaf 2007. |
Laatste update | Continu (ESIS blijft door ontwikkelen (verwijs naar bijlage: achtergrondinformatie van ESIS) |
VSE
BO
SBO
Voorschoolse educatie BO: Groep 1/2 BO: Groep 3 BO: Groep 4 BO: Groep 5 BO: Groep 6 BO: Groep 7 BO: Groep 8
N.v.t.
Uitkomstmaten |
Fysiek (de vaardigheden en de conditie die een kind verwerft en toepast door middel van beweging staat centraal) Psychologisch (de houding en de emoties die een kind heeft ten opzichte van bewegen, en de impact hiervan op hun zelfvertrouwen en motivatie om te bewegen staat centraal) Sociaal (de interactie van een kind met anderen en de omgeving, in relatie tot bewegen, staat centraal) Cognitief (het inzicht van een kind in het hoe, waarom en wanneer ze bewegen staat centraal) Anders, |
Manier van informatie vergaren | Observatie Vragenlijst |
Meetfrequentie | Keuze van de gebruiker |
Kwaliteitstoetsing | |
Validiteit | Nee |
Betrouwbaarheid | Nee |
Generaliseerbaarheid | Nee |
Norm of referentiewaarden beschikbaar | Nee |
Soort registratiesysteem | Toetsspecifiek systeem (primair ontwikkeld voor het volgen van de ontwikkeling van leerlingen en het analyseren van toets resultaten) Algemeen schooladministratie systeem (primair ontwikkeld voor het opslaan van administratieve gegevens). |
Registratiewijze | Digitaal |
Schriftelijk | [registratie-schriftelijk] |
Digitaal | [registratie-digitaal] |
Anders | [registratie-anders] |
Opvragen/inzien van gegevens | privé: de school bepaalt zelf wie toegang heeft tot het dossier. |
Prive: alleen beschikbaar voor: | [opvragen-prive] |
Open voor iedereen | [opvragen-open] |
Niveau waarop gegevens uitleesbaar zijn | Individueel Klas School |
Taal | Nederlands |
Tijdsduur afname per klas | Onbekend Afhankelijk van het aantal vragenlijsten / tests |
Aanschafkosten | Afhankelijk welke modules men afneemt |
Kwalificatie vereist | Ja zij moeten wel snappen hoe ESIS / Mijn rapportfolio werkt |
Benodigheden (materiaal en ruimte) | Device met toegang tot het internet |
Randvoorwaarden | n.v.t. |
Handleiding/protocol | Ja, |
Scoreformulier | Nee |
Ondersteuning |
Helpdesk: 035-603 90 90 Cursus: er zijn workshops en opleidingen Anders: instructievideo's |
Sluit aan bij bijbehorende lesmethode | Nee |
Relatie tot leerlijnen en basisdocument PO of VO | Nee |
Bronnen | Onbekend |
Downloads | > |
Opmerkingen | Onbekend |